Drikkevarer & vinkort

Drikkevarer og vine i Restaurant Borgerforeningen

Vi har selvfølgelig et stort udvalg af sodavand, dansk vand samt juice.  Prøv den tyske specialitet Schorle, som består af halvt juice og halvt danskvand. Det smager dejlig let og forfriskende.

Måske har du lyst til en frisktappet øl? Vi har Flensburger Pilsener og Dunkel, men også hvedeøl fra bryggeriet Schneider Weisse. Hvedeøl eller Hefeweizen eller Weissbier som det kaldes på tysk, er en overgæret ølsort, hvor mindst halvdelen af malten stammer fra hvede. Det har en helt speciel markant smag. Som særlig specialitet har vi Schneider Aventinus, der har et alkoholindhold på 8,2%. Prøv den, hvis du tør!

Husets vin, nej tak!

I modsætning til de fleste restauranter har vi ingen husets vin. Vi mener at smag og behag er forskellig og derfor tilbyder vi flere hvid- og rødvine, som vi sælger pr. glas. Vores vinkort er sammensat så det passer til vores menu, med vægt på italienske og tyske vine. Vi rådgiver dig gerne!

Start aftenen med en aperitif og rund middagen af med en kop kaffe med en cognac eller likør.
Under varme drikke tilbyder vi forskellige specialiteter: Hvad med at prøve en død tante (Tote Tante) i stedet for den sædvanlige Irish Coffee?

Vi har ligeledes et omfattende udvalg af spiritus, fra akvavit til whisky.

Se vores drikkevarer & vinkort

German